برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری برای رسیدن به تمام خواسته ها و اهداف .,ثروتمند شدن ,کاهش لاغری,ترک سیگار و مواد مخدر,,رها و فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته,وتقویت ذهن وحافظه
برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری برای رسیدن به تمام خواسته ها و اهداف .,ثروتمند شدن ,کاهش لاغری,ترک سیگار و مواد مخدر,,رها و فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته,وتقویت ذهن وحافظه

چگونه بر خود حاکم باشیم

چگونه بر خود حاکم باشیم 


    اگر ما بطور طبیعی فردی خونسرد نباشیم ، غالبا در رفتار ها و برخوردهایمان دچار اغراق و زیاده روی در حرف ها و حرکتهایمان می شویم. مثال: شما دارویی تلخ را که طعم ناخوشایندی دارد میخورید ، سپس صورت خود را در هم کشیده و می گویید واقعا نفرت انگیز است. مثال: شنیدن صدایی مهیب ، پریدن از جا و نگاه به سمت صدا. مثال: خبری تعجب انگیز ، اصطلاحات اغراق آمیز چشمانی گشاد شده حرکت دست ها و ابروها و ...  این ها نشان می دهند برای اینکه ما احساسات خود را بهتر آشکار کنیم ، در عکس العمل ها و حرکات و خود اغراق می ورزیم و اگر کسی می خواهد برخود تسلط یابد بایستی از هر نوع زیاده روی از این دست خودداری ورزد و احساسات یا حساسیت های خود را با عکس العمل های اغراق آمیز نشان ندهد. هدف شما در هر شرایطی باید به این شکل باشد. انجام شدن حوادث اتفاقی (مثل ترکیدن لاستیک ، تلخ کامی از دارو و ...) استفاده از کلمات درست و بدون زیاده روی ، بویژه بدون روترش کردن احساس خود را ابراز کنید.


و


    کنترل و آموزش برای تسلط بر خود از اینجا آغاز می شود. برای این مسئله اهمیت زیادی قائل شوید. باتسلط به این عکس العمل های بیرونی است که شما می توانید در تسلط بر عمق وجودتان نیز پیشرفت کنید.  


    در مرحله ی اول نقاط ضعف خودتان را دریابید:


1-   آیا در حین حرف زدن دست هایتان را زیاد حرکت می دهید ؟


2-   آیا هنگامی که می خواهید در مورد احساسات درونی خود اظهار نظر کنید (صمیمیت ، یا ناراحتی و غیره) خیلی بلند حرف می زنید؟


3-   آیا به استفاده از کلمات اغراق آمیز گرایش دارید؟


4-   آیا برای شدت بخشیدن به اظهار احساسات خود گرایش به انجام بیش از حد اشارات صورت دارید؟


برای از بین بردن نقاط ضعف خود ، از ساده ترین آنها شروع کنید. در کارتی خلاصه آنها را یادداشت کرده و مواردی را که باید روی آنها کار شود مشخص سازید.


    تنها تمایل داشتن به چیزی کافی نیست بلکه بایستی آنرا بدست آورد و معمولا برای این کار باید تلاش کرد. و تلاشی آمیخته با هیجان تنها کافی نبوده و باید پشتکار داشت.

    برای موفق شدن در یک زمینه ، تلاشی شدید به مدت کوتاه مدت کافی نیست ، برعکس بایستی خود را وادار نمود تا در این تلاش پشتکار داشت.


    یک مسئله را بعنوان یک اصل برای خود قرار دهید تا آنرا فراموش نکنید.{همانند غذا خوردن در ساعات خاص و وعده های خاص یا ...} مشکلات نبایستی ما را باز دارند و از هنگامی که برخود خاکم شدید تا زمانی که به هدف خود نرسیده اید هرگز نباید تلاش های خود را متوقف کنیم. همانا ادامه ی تلاش مهم تر است.

    تمرین: تصمیم بگیرید که در یک روز معین به هنگام ظهر یک وعده ی غذا نخورید (درعوض اگر دوست دارید می توانید آب زیاد یا چند فنجان قهوه یا چای بنوشید) این تمرین اراده و تسلط شما را بر خودتان تقویت می کند.

    تمرین: نرمش یا دو برای 5 دقیقه یا یک ساعت پیاده روی.


    تمرین: روی زمین یا تشک سفت دراز بکشید. به مدت 30 ثانیه کاملا بی حرکت باقی بمانید. پس از آن ، این مدت را به 1 یا 2 دقیقه بیشتر افزایش دهید. بویژه ماهیچه های خود را به حالت کشیده و سفت نگاه دارید و پس از آن همه ی آنها را آرام رها سازید. تمرینی است برای مسلط شدن بر بدن.


                این را بدانید که موفقیت در پایان راه منتظر شما است.


 /یاد بگیریم: «چگونه بر خود مسلط شویم» ، پروفسور ار-اسپرینگر ، ترجمه ساعد زمان ،  ص ۴۲ تا ۵۶/


.. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ..


عازم سفر هستم و امید به پخته شدن خامی


براتون آرزوی سلامتی و بهروزی و حاکمیت برخود را دارم .


چگونه بر خود حاکم باشیم ؟ 2

ممکن است شما بطور خصوصی به خودتان  افتخار کنید و از انجام وظیفه یا گذراندن آزمایشی که برای موفقیت در آن تلاش زیادی کرده اید و یا بخاطر بدست آوردن تسلط بیشتر برخود احساس رضایت کنید. این احساس البته جنبه ی منفی نداشته و ممنوع نیست ؛ چیزی که ممنوع است به نمایش گذاشتن امکانات خود برای فریفتن دیگران است


اگر کسی در شرایطی مناسب به سر می برد ، کاری را که برای رسیدن به شرایط خوب او باید انجام داد ، انجام دهید. بجای اینکه بطور منفی به کسی حسادت ورزید سعی کنید دریابید او چه خصوصیت هایی را داراست که این موفقیت ها را کسب نموده اید و اگر در مقابل همان مراحل شکست خورده اید ، باشجاعت علل آنرا تجزیه و تحلیل کنید. از حسادت دوری نموده و مستقل باشید.


کارت را تهیه کن ! این کارت را همیشه با خود همراه داشته باش و در پایان هر روز آنرا بررسی کن و ببین که آیا در آن روز تسلیم این گرایشات شده ای یا اینکه در برابر آنها مقاومت کرده ای.


 


کسی که بر خود حاکم است ، در رفتارش با دیگران آرام ، متین و سنگین و جدی است و از خود بی صبری نشان نمی دهد. احساسات او را نمی توان از چهره اش خواند و طبیعتا هرگز به خشم نمی آید.!


با خشم و غضب مبارزه کنید : سعی کنید با دیده شدن اولین نشانه های بیرونی خشم را به محض اینکه متوجه آنها شدید متوقف نمائید. در آن هنگام شما خواهید توانست کنترل وضعیت تان رابدست بگیرید :


الف) شروع به تنفس عمیق و آهسته کنید.(آرام و منظم)


ب)  همه ی حرکات خود را آهسته کنید تا از طولانی کردن خشم خود بوسیله ی حرکات ناگهانی و بدون مقدمه جلوگیری کنید.


ج) با صدای آهسته و آرام صحبت کنید.


این سه نکته به شما اجازه می دهد تا دیگر در ورطه ی خشم فرو نیفتید.


/یاد بگیریم: «چگونه بر خود مسلط شویم» ، پروفسور ار-اسپرینگر ، ترجمه ساعد زمان ،  ص 33 تا 37/


بنا به گفته ی دوستان مبنی بر طولانی بودن مقاله قبلی در این یک سعی شده سخن کوتاه کرده و ادامه ی بحث را در پستی دیگر ارائه دهم.


چگونه بر خود حاکم باشیم ؟ 1

      برای تسلط بر خود باید به عیب های خود بپردازیم و آنها را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه می توان بر آنها چیره شد. تعدادی از آن عیب ها را می شماریم :


1-   بی خیال بودن                                                                           


2-   هوس های زود گذر


3-   بیکاری


4-   به سادگی تحت تاثیر قرار گرفتن


5-   حواس پرتی و ... 


کسی که بر خود حاکم باشد ، در برابر هوس ها مقاومت کرده و قبل از تسلیم شدن با فکر و شناخت عوامل بوجود آورنده ی آنها ، در برابرشان برخورد می کند. گاهی اوقات هم این کار را نمی کند. باید خو د را برای مقاومت در برابر این لذایذ تمرین داد.


از بیکار ماندن حتی برای یک ربع یا نیم ساعت خودداری کنید. وقت را با صرف کردن برای آهنگی که به سختی به آن گوش می دهید ، یا نگاه کردن به برنامه ی تلوزیونی که آنرا با بی میلی دنبال می کنید ، بیهوده از بین نبرید.


این توصیه ی بسیار ساده را بکار ببندید :


-   جز در ساعاتی که برای آرامش و استراحت از قبل مشخص نموده اید ، در بقیه ی ساعات بیکار باقی نمانید.


-   هنگامی که تصمیم گرفته اید کاری را انجام دهید ، اجازه ندهید چیزی حواس شما را پرت کند.


-   خود را به کار بیشتر عادت داده و سعی کنید که عمیقا غرق کار شوید.


این اصول را بکار ببندید :


-   با هرنوع بی خیالی مبارزه کنید.


-   از هوس های آنی پرهیز نموده و آنها را با تاخیر انداختن به تعویق بیندازید.


-   از هرگونه بیکاری دوری نموده و بهتر و بیشتر کار کنید.


 

      در ابتدای بحث جدید با سخنی از دکارت شروع می کنیم که می گوید: «تا حقیقت چیزی را در خود در نیابم ، هرگز آنرا قبول نخواهم کرد.»


این دو اصل را یاد بگیرید و سعی کنید به آن عمل کنید :


1-   در مقابل تاثیر تبلیغات ، داده ها و دوستانتان مقاومت کنید. قبل از آنکه موضوعی را با دید منتقدانه ی خود بررسی کنید ، آنرا قبول ننمایید.


2-   با حواس پرتی روانی مبارزه کنید.


*  ما به شما پیشنهاداتی قبل از ادامه ی درس و طرح مسائل دیگر ارائه می کنیم تا از این درس نتیجه ی بهتری بگیرید:


یکی از عادت های خوب حمل یک کارت کوچک است که اصلی را که میخواهید دنبال کنید ، روی آن نوشته شده باشد. این کارت را در کیف جیبی یا کیف پول و یا ساک دستی خود حمل کنید. در طول روز چندین بار یا مثلا هنگامی که کمی وقت دارید (مثلا در وسایل نقلیه عمومی و یا در اتاق انتظار) آنرا بخوانید. مثلا می توانید روی این کارت با تیتر بزرگ بنویسید: « مبارزه علیه بی خیالی» و در زیر آن نکات مهم یا خلاصه ی درس را یادداشت کنید.


 مثلا به این شکل:


مبارزه علیه بی خیالی


-   داشتن لباس آراسته ،


-   راست نگه داشتن خود ،


-   صدای محکم ،


-   خوب ادا کردن جملات و کلمات ،


-   حداکثر پاکیزگی.


علاوه بر آن شما می توانید در پایین این کارت یک فرمول تلقین به خود را بنویسید. بعنوان مثال: من در هر شرایطی رفتاری فعال خواهم داشت. یا من هر روز خودم را راست تر نگه میدارم و کلمات را بهتر و بهتر ادا خواهم کرد. و به این ترتیب این کارت را به مدت یک هفته با خود حمل کرده و سعی کنید نکاتی را که در آن ذکر شده است بکار بندید.  (از همین هفته شروع کن!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.