برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری برای رسیدن به تمام خواسته ها و اهداف .,ثروتمند شدن ,کاهش لاغری,ترک سیگار و مواد مخدر,,رها و فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته,وتقویت ذهن وحافظه

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری برای رسیدن به تمام خواسته ها و اهداف .,ثروتمند شدن ,کاهش لاغری,ترک سیگار و مواد مخدر,,رها و فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته,وتقویت ذهن وحافظه

6 نکته برای داشتن زندگی خوب و ثروتمند شدن



ثروتمند شدن

در این مقاله قصد داریم ترفندها و نکاتی را در مورد امور مالی و داشتن یک زندگی غنی از پول بیان کنیم. همه افراد در زندگی خود رویای به دست آوردن پول را در سر می‌پرورانند. اما این تنها یک رویا نیست بلکه با دانستن نکات و ترفندهای لازم می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. شما می‌توانید آن را در دستان خود بگیرید.

  1. جلو بروید و قهوه خود را از کافه‌ها خریداری کنید:

آن توصیه و پیشنهاد سنتی را فراموش می‌کنید که می‌گفت باید قهوه خود را در منزل تهیه کنید. همانطور که می‌دانید برخی از افراد در زندگی خود هزینه‌های زیادی را برای خرید قهوه صرف می‌کنند.ابزارهای آنلاینی وجود دارد که هزینه‌های خرید قهوه را تخمین می‌زنند. به این فکر کنید که زمان شما بسیار ارزشمند است. اگر بخواهید مدت‌ زیادی را پای قهوه ساز‌های خانگی صرف کنید، نوشیدن آن برایتان هزینه‌بر خواهد بود. به همین خاطر بهتر است افکار خود را تغییر دهید و بر روی مواردی سرمایه گذاری کنید که ارزشش را دارد. مثلاً اگر در مسیرتان به سمت محل کار یک کافه خوب وجود دارد سعی کنید قهوه خود را از آنجا سفارش دهید.

  1. به دنبال ترفیع و اضافه حقوق باشید:

شما می‌توانید از افراد اطراف خود کمک بگیرید و از پیشنهادهای آنان استفاده کنید. خود را با تمام قوا آماده به دست آوردن مراتب و درجات عالی نمایید. عملکرد خود در محیط کاری را بهبود ببخشید و سعی کنید برای زمان خود ارزش قائل شوید . به دست آوردن ترفیع در کار قدم بسیار مهمی در ثروتمند شدن است.

  1. اهداف خود را روی کاغذ بنویسید:

برای اینکه زندگی خود را بر اساس خواسته‌های خود بسازید باید بدانید دقیقا چه چیزی از زندگی می‌خواهید. سعی کنید اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید و روزانه زمانی را برای بازگو کردن آن اختصاص دهید . با صدای بلند اهداف نوشته شده بر روی کاغذ را بخوانید تا آن را فراموش نکنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد زنانی که توانسته‌اند اهداف خود را بنویسند و آن را با صدای بلند تکرار کنند بیشتر از سایرین به این اهداف دست یافته‌اند. البته به یاد داشته باشید که پذیرش ذهنی این اهداف نیز بسیار مهم است. ابتدا سه لیست برای خود تهیه کنید. یک لیست برای خانواده، لیست دیگر برای اهداف مالی و یک لیست نیز برای سرگرمی. اهداف خود را برای سال جاری تعیین کنید و سپس بر روی اهداف بلند مدت تمرکز نمایید. اگرچه همه افراد فکر می‌کنند در زندگی خود اهداف بسیار زیادی دارند اما به هنگام نوشتن بر روی کاغذ متعجب می‌شوند و چیزی در ذهن ندارند.

  1. برای خرید مذاکره کنید و سپس خرید خود را انجام دهید:

همانطور که می‌دانید چانه زدن به هنگام خرید می‌تواند مزایای مالی بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. سعی کنید چانه زدن و مذاکره را به عنوان بخشی از خرید و عادت‌های خود قرار دهید. زمانی که به یاد داشته باشید همه چیز قابل مذاکره است، نه تنها قدرتمند می‌شوید بلکه این عادت به یک سرگرمی خوب برایتان تبدیل خواهد شد. اگر قبل از خرید خود از چند مکان قیمت یک محصول را بپرسید مطمئناً قدرت چانه‌زنی بیشتری خواهید داشت.

  1. دفترچه مخصوصی برای امور مالی خود داشته باشید:

شما می‌توانید یک دفترچه کوچک بردارید و تمامی موارد مالی را در آن یادداشت کنید. بهتر است تا جایی که می‌توانید این دفتر را زیبا تزیین کنید تا رغبت کافی برای ادامه کار را داشته باشید. اگر تمامی موارد را در طول روز یادداشت کنید متوجه خواهید شد که پول خود را بر روی چه چیزهایی صرف می‌کنید. استفاده از برنامه‌های موجود بر روی گوشی هوشمند نیز ایده خوبی است. به عنوان مثال گروه نرم افزاری طرفه نگار نسخه‌ای بسیار کامل و حرفه‌ای از نرم افزار حسابداری خود را برای گوشی‌های هوشمند به صورت رایگان منتشر کرده است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

  1. از شر تتمه حساب خود خلاص شوید:

سعی کنید بدهی‌های بانکی نداشته باشید. اگر بدهی بانکی دارید برنامه منظمی برای پرداخت آن داشته باشید. در برخی از مواقع وام گرفتن یا قرض کردن از سایر افراد به نفع شما نیست. شما هیچ نیازی به این پول ندارید و آن را صرف موارد بیهوده خواهید کرد. پس قبل از اینکه اقدام به چنین کارهایی بکنید خوب فکر کنید و تمامی جوانب کار را بسنجید.

http://vanizan.sellfile.ir/


12 روش آسان برای داشتن پول بیشتر




کسب درآمد بیشتر

به گزارش آلامتو به نقل از SUCCESS ؛ در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را برای داشتن پول بیشتر بیان کنیم. اصلا مهم نیست که شما بیکار هستید یا کار پر درآمدی ندارید ، این ترفندها و روش‌ها می‌تواند برای همه مفید باشد.

  1. از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنید:

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید برای رفتن به سر کار یا سایر موقعیت‌ها بهتر است از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنید. استفاده از این خدمات علاوه بر اینکه می‌تواند در پاکیزگی محیط زیست کمک کننده و مفید باشد، برای صرفه جویی در هزینه‌ها نیز عالی خواهد بود. اگر خودتان خودروی شخصی دارید سعی کنید زمان آزاد خود را در یک آژانس کار کنید تا بتوانید پول بیشتری به دست آورید.

  1. غذاهای مورد علاقه خود را به دست مردم برسانید:

اگر خودتان خوردن پیتزا را دوست دارید می‌توانید به عنوان یک پیک در رستوران‌ها کار کنید. زمانی که بیکار هستید و از سر کار قبلی خود برگشته‌اید با یک رستوران صحبت کنید و این خدمات را برای آن‌ها انجام دهید. نه تنها این کار برایتان لذت بخش خواهد بود بلکه می‌تواند پول بیشتری نصیب شما بکند.

  1. به یک خریدار شخصی تبدیل شوید:

رانندگی کردن یا کار با موتور را دوست ندارید؟ می‌خواهید کمی استراحت کنید؟ شما می‌توانید با مغازه‌های مختلف قرارداد ببندید و محصولات آن را بخرید و سپس به سایر افراد بفروشید. اینکار نیازمند زحمت زیادی نیست شما در منزل نیز می‌توانید اینکار را انجام دهید.

  1. از انجام کارهای عجیب و غریب نترسید:

برخی از افراد زمان کافی برای انجام وظایف و کارهای خود را ندارند بنابراین سعی می‌کنند آن را بر عهده دیگران بگذارند. اگر شما زمان کافی دارید و بیکار هستید بهتر است با این افراد صحبت کنید و در ازای دریافت پول وظایف آن‌ها را انجام دهید.

  1. اگر نویسنده خوبی هستید به صورت آزادکار بنویسید:

اگر خلاقیت و مهارت نویسندگی دارید می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. آزاد کاری به شما اجازه می‌دهد در زمان‌های آزاد به اینکار بپردازید. سایت‌های ایرانی زیادی در این مورد وجود دارد که می‌توانید با جستجو در اینترنت آن‌ها را پیدا کنید و از خدماتشان بهره‌مند شوید.

  1. اگر ریاضیات خوبی دارید آن را آموزش دهید:

اگر می‌خواهید در یک رشته فنی کار کنید بهتر است مهارت خود در رشته ریاضیات را نادیده نگیرید. شما می‌توانید کار خود را با درس دادن به نزدیکان و همسایه‌ها آغاز کنید. اگر پیشرفت خوبی داشتید، تبلیغات گسترده‌ای را آغاز نمایید. ریاضیات از آن مواردی است که اکثر افراد به کمک یک معلم خصوصی در آن نیاز دارند.

  1. اگر عکاس خوبی هستید تصاویر و عکس‌های خود را بفروشید:

اگرچه ممکن است یک عکاس مشهور نباشید اما می‌توانید از رویدادها و مکان‌های مختلف عکس بگیرید و آن را بفروشید.

  1. اگر به کارهای گرافیکی علاقه دارید آن را نادیده نگیرید:

اگر می‌خواهید به یک فرد موفق در این حوزه تبدیل شوید باید نمونه کارهای خوبی داشته باشید. پس سعی کنید در ابتدا کار خود را با موارد کوچک آغاز کنید و نمونه‌کارهای خود را جمع آوری نمایید. شما می‌توانید در شرکت‌های طراحی یک شغل پاره وقت داشته باشید یا برای سایت‌های دیگر به عنوان فریلسنر کار کنید.

  1. اگر می‌خواهید از منزل کار کنید به گروه‌های بازاریابی بپیوندید:

شرکت‌های زیادی وجود دارند که به دنبال افراد با استعداد در حوزه بازاریابی هستند. شما نیز می‌توانید به این گروه‌ها بپیوندید . بازاریابی اینترنتی یکی از مواردی است که می‌توانید در منزل خود آن را به نحو احسن انجام دهید.

  1. روش‌های کسب درآمد آنلاین را بیاموزید:

همانطور که می‌دانید روش‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد. سایت‌های زیادی در این زمینه کار می‌کنند. به عنوان مثال اگر دوست دارید برای دیگران مقاله بنویسید یا کار طراحی سایت را دوست دارید می‌توانید با ثبت نام در این سایت‌ها به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنید.

  1. کار پاره وقت داشته باشید:

زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شدید، می‌توانید قبل از به دست آوردن شغل دائمی به دنبال کار پاره وقت باشید. شما می‌توانید داده‌های افراد را در سایت وارد کنید، طراحی سایت انجام دهید، در حوزه بازاریابی کار کنید یا کارهای دیگر را بر اساس علاقه و مهارت خود انجام دهید.

  1. به دنیای آزادکاران بپیوندید:

اگر دوست دارید برای خودتان کار کنید می‌توانید فریلنس خوبی باشید. همانطور که قبلا نیز گفتیم اینترنت پر از سایت‌هایی است که در این حوزه کار می‌کنند. سعی کنید مهارت‌های خود را تقویت کنید و سپس به دنبال کار در این زمینه باشید. کار خود را با پروژه‌های کوچک آغاز کنید. استفاده از رایانه را یاد بگیرید.

5 راهکار برای کسب درآمد جانبی

5 راهکار برای کسب درآمد جانبی



پول درآوردن

از درآمد شغل فعلی خود راضی نیستید؟ آیا میخواهید پول بیشتری کسب کنید؟ در ادامه ۵ راه فوق‌العاده برای کسب درآمد جانبی هم‌زمان با پرداختن به شغل روزانه‌تان آمده است.

تقریباً همه رویای ترک شغل روزمره‌شان را در سر دارند، چه فردا باشد، چه سال دیگر یا دهه‌ی بعد. با این حال، بین “رؤیا” و “واقعیت” شکاف بزرگی وجود دارد که انگار بسیاری از آدم‌ها نمی‌توانند از آن عبور کنند، و معمولاً علت آن تأمین مالی است.

به‌طور مشخص، اگر بخواهید شغلتان را ترک کنید، باید راه دیگری برای کسب درآمد کافی پیدا کنید تا صورت‌حساب‌هایتان را بپردازید، برای آینده پس‌انداز کنید و از زندگی لذت ببرید. اما بهترین روش انجام آن کدام است؟ چگونه می‌توانید اکنون به اندازه‌ی کافی “درآمد جانبی” داشته‌باشید تا بتوانید در آینده‌ی نزدیک شغل‌تان را ترک کنید؟

در ادامه ۵ راه فوق‌العاده برای کسب درآمد جانبی هم‌زمان با پرداختن به شغل روزانه‌تان آمده است:

۱. در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری

بعد از این‌که کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر، اثر رابرت کیوساکی را خواندم، چشمان‌ام برای نخستین بار به روی ایده‌ی “درآمد منفعل” باز شد. هرچند آن کتاب درباره‌ی املاک و مستغلات نبود، اما ارزش داشتن دارایی‌های درآمدزا را به من آموخت، که من را به سوی املاک و مستغلات هدایت کرد. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات همیشه منفعل، و همیشه آسان نیست، اما می‌تواند سودآوری بالایی داشته‌باشد. به علاوه‌ها صدها راه برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد. مثلاً می‌توانید:

  • خانه بخرید و پس از مدتی بفروشید.
  • خانه بخرید و اجاره بدهید
  • بخشی از خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید اجاره دهید
  • صاحب اقامتگاه‌هایی شوید که در تعطیلات اجاره بدهید(اِربی‌ان‌بی)
  • آپارتمان‌های ۲ طبقه، ۳ طبقه، و ۴ طبقه اجاره بدهید
  • مجموعه‌های آپارتمانی بخرید و اجاره بدهید

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات روش مورد علاقه‌ی من برای کسب درآمد جانبی است چون مانند یک لوکوموتیو عمل می‌کند. شاید ساختن‌اش کمی طول بکشد، اما وقتی به حرکت درآمد راه زیادی را بدون دردسر طی می‌کند و متوقف کردن‌اش دشوار است.

۲. کتاب بنویسید

خیلی از آدم‌ها رویای نوشتن کتاب را در سر دارند، اما تعداد خیلی کمی از آن‌ها دست به این کار می‌زنند. آن‌ها فکر می‌کنند خیلی دشوار است، به اندازه‌ی کافی دانش ندارند، زمان کافی ندارند، به اندازه‌ی کافی باهوش نیستند یا هر بهانه‌ای دیگری به ذهنشان برسد. اما حقیقت این است که شما می‌توانید ‌کتاب بنویسید، و آن کتاب می‌تواند کمکتان کند درآمد ماهیانه‌ی اضافی داشته باشید.

راه‌های زیادی برای نوشتن کتاب وجود دارد، و هیچ راهی “بهترین مسیر” نیست. برای مثال:

  • می‌توانید یک سری کتاب‌هایی با موضوع مشخص بنویسید و در کیندل منتشر کنید.
  • می‌توانید خودتان آن را از طریق وب‌گاه خودتان منتشر کنید و مشتریانی که دارید بفروشید.
  • می‌توانید با یک پلتفرم بزرگ‌تر مشارکت کنید و کتابتان را به مخاطبان آن پلتفرم بفروشید(همان کاری که من کردم).
  • می‌توانید تلاش کنید تا یک انتشارات مهم کتابتان را چاپ کند(احتمالاً این سخت‌ترین مسیر است)
  • می‌توانید یک کتاب گویا ضبط کنید و در وب‌گاه آدیبل منتشر کنید.

امروزه نوشتن کتاب به دشواری قبل نیست، چون راه‌های زیادی هست که از طریق آن‌ها می‌توانید کتابتان را منتشر کنید. این کلید دیگر در دستان شرکت‌های انتشاراتی بزرگ در نیویورک نیست. این کلید اکنون در دستان شما است.

۳. یک وبلاگ آغاز کنید

یک راه خوب برای کسب درآمد جانبی، می‌تواند از طریق وبلاگ میسر شود. هرچند ساختن وبلاگی پرطرفدار زمان می‌برد، اما هنگامی که آن مجموعه طرفداران را ایجاد کردید، راه‌های بی‌شماری برای پول درآوردن از آن وبلاگ وجود دارد.

جف رز(از وب‌گاه GoodFinancialCents.com) از وبلاگ‌اش استفاده می‌کند تا به عنوان برنامه‌ریز مالی با مدرک معتبر، آدم‌ها را به این وب‌گاه هدایت کند و درآمد کسب‌وکارش را افزایش دهد. در عین حال، وبلاگ‌اش به او این امکان را می‌دهد که از روش‌های منفعل‌تر دیگر مانند بازاریابی رابطه‌ای، فروش برخط محصولات، و مشاوره پول دربیاورد. ‌

برای موفقیت در وبلاگ‌سازی، مهم است شما:

  • روی نوشتن محتوای باکیفیت تمرکز کنید
  • بکوشید آن محتوا را در به آدم‌های دنیا نشان دهید
  • از روی اول فهرست ایمیلتان را بسازید، تا بعد بتوانید محصولاتتان را به آن آدم‌ها عرضه کنید.

قطعاً وبلاگ‌ساختن کاری نیست که “با لباس راحتی در خانه بنشینید و به آسانی پول دربیاورید.” بلکه مستلزم شخت‌کوشی کار باکیفیت، و صرف زمان است. با این حال وبلاگ‌سازی می‌تواند بی‌نهایت مفید باشد.

۴. مهارت‌هایتان را بفروشید

این احتمال وجود دارد که شما در دنیای کسب‌وکار در زمینه‌ای خوب باشید. شاید حسابداری، ثبت داده‌ها، فیلم‌سازی، یا نوشتن باشد.

در هر زمینه‌ای که خوب هستید، احتمالاً آدم‌هایی هستند که حاضرند پول خوبی به شما بپردازند تا آن بخش از کسب‌وکارشان را برای-شان انجام دهید. صاحبان باهوش کسب‌وکار می‌دانند باید روی چیزی تمرکز کنند که در آن خوب هستند، و برای سایر چیزها دیگران را استخدام کنند. این عرصه‌ای است که می‌توانید به آن وارد شوید و با انجام کاری عاشق‌اش هستید درآمد جانبی کسب کنید.

هم‌چنین علاوه‌بر کار آزاد، می‌توانید مشاور هم بشوید. مثلاً، دوست من، جاشوآ لانگ با استفاده از اطلاعات‌اش درمورد اینفیوژن‌سافت، کلیک‌فانلز، و دیگر سامانه‌های بازاریابی، یک کسب‌وکار مشاوره‌ای تمام و کمال به راه انداخته است، که به مدیرعاملان کمک می‌کند فرصت‌های موجود در کسب‌وکارشان را شناسایی کنند.

شما در چه‌چیزی خوب هستید؟ آدم‌های دیگر بابت چه‌چیزی به شما پرداخت خواهندکرد؟

۵. محصولی را در آمازون بفروشید

من اعتیاد خفیفی به آمازون پرایم(خدمات ارسال کالای خریداری شده به منزل، م.) دارم، و راننده‌ی پست منطقه می‌تواند به این موضوع شهادت دهد. به نظر می‌رسد هر روز یک یا دو بسته‌ روی پله‌های ورودی منتظر من است، و معمولاً از طرف آدم‌هایی مثل شما است. بیش‌تر آن‌ها احتمالاً هرگز محصولی را که من می‌خرم حتی لمس نکرده‌اند.

درست است: دیگر مجبور نیستید برای خرید عمده‌ی محصولات و خرده‌فروشی انبار، فهرست موجودی، و کارمند داشته‌باشید. آمازون این فرصت را برای همه فراهم کرده است و اکنون هر فرد می‌تواند محصولاتی را بفروشد.

همه‌ی روش‌های کسب درآمد جانبی که در بالا ذکر شد، یک درون‌مایه‌ی مشترک دارند. می‌دانید این درون‌مایه چیست؟ همه‌ی آن‌ها مستلزم تلاش هستند. درست است، اگر برای رسیدن به سبک زندگی مطلوبتان تلاش نکنید، هرگز به آن دست پیدا نمی‌کنید. پس همین امروز بیرون بروید و شروع کنید. شما خیلی سریع‌تر از تصور‌تان قادر خواهیدبود آن شغل را ترک کنید.


راههای افزایش درآمد کسب و کار



افزایش درآمد small-business-revenue

اگر به دنبال راه‌های افزایش درآمد جادویی هستید اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که هیچ راهی نخواهید یافت، افزایش درآمد و موفقیت در هر کسب و کاری نیازمند مدیریت حرفه‌ای و تخصص لازم درآن کسب و کار است اما همیشه راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری و میانبرهای هوشمندانه وجود دارد که در این مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم.

هر فروشی، هرچند بزرگ که رضایت مشتری را جلب نکند یا سود مناسبی نداشته باشد، اهمیت چندانی برای کسب‌وکار شما نخواهد داشت.

به گزارش آلامتو به نقل از دنیای اقتصاد؛ اکثر شرکت‌ها زمان کافی را برای بررسی تمام عوامل مؤثر در فروش خود صرف نمی‌کنند و تلاش نمی‌کنند که اشتباهاتشان را جست‌وجو کنند، نقاط قوت خود را بشناسند و بفهمند چگونه بهتر عمل کنند.
تصور اینکه هر فروشی برای مشتری یا برای فروشنده منفعت دارد اشتباه است.

دلایل متفاوتی وجود دارند که باید استراتژی فروش (sales strategy) سازمان تان را به طور پیوسته ارزیابی و بازنگری کنید. سه دلیل رایج در این زمینه عبارتند از: کالاهای مرجوعی بیش از حد، حاشیه سود ناچیز و از دست دادن مشتریان. فرقی نمی‌کند که سازمان شما ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای فوق تخصصی باشد یا سازنده سنتی کتری. این واقعیت در مورد تمام کسب و کارها یکسان است؛ «عامل کلیدی در کسب حداکثر سود، یافتن فروش‌هایی است که رضایت مشتریان را در بردارند و باعث رشد کسب و کار می‌شوند.»

راس لمباردو، رییس شرکت پیک فعال در حوزه مشاوره فروش (EAK Sales Consulting)، اظهار می‌دارد: «قبل از بررسی عوامل بیرونی باید به عناصر درونی سازمان بپردازید. تعداد کمی‌ از شرکت‌ها فروش‌های ناموفق خود را بازنگری می‌کنند. متاسفانه حتی تعداد کمتری، فروش‌های موفق خویش را بررسی می‌کنند. کمتر اتفاق می‌افتد که وقتی یک فروش موفق داریم از خود بپرسیم: چه کاری را درست انجام دادیم؟ که برای فروش‌های بعدی هم آن کار درست را تکرار کنیم.»

لمباردو عقیده دارد اکثر شرکت‌ها زمان کافی را برای بررسی تمام عوامل مؤثر در فروش صرف نمی‌کنند- یعنی تلاش نمی‌کنند اشتباهاتشان را جست‌وجو کنند، نقاط قوت خود را بشناسند و بفهمند که چگونه بهتر عمل کنند. یک مدیر فروش یا فروشنده خوب همیشه این دو سوال را از خود می‌پرسد: آیا این فروش به نفع خریدار بود؟ به نفع ما چطور؟
روش سنجش فروش موفق:

1. آیا مشتری راضی است؟

بخشی از انجام یک فروش خوب، فهمیدن این نکته است که «مشتری در خریدش به دنبال رفع چه نیازی است.» اینگونه تصور کنید که در ابتدا مشتری در موقعیت A است و با خرید محصول یا سرویس شما می‌خواهد به موقعیت B برسد. برای مثال، اگر مشتری یک سرویس تخصصی از شما می‌خرد، قصد دارد درآمد خود را افزایش دهد، هزینه‌ها را کاهش دهد یا سهم بیشتری در بازار به دست آورد (موقعیت B).

با جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مورد نظر و نیاز مشتری قبل از فرآیند فروش، قادر خواهید بود تا پس از انجام فروش توفیق خود را در رفع نیاز آنها بررسی کنید. در این بازنگری می‌توانید موفقیت خویش در تعریف درست نیاز و راه رفع آن را از مشتری نیز جویا شوید.

لمباردو عقیده دارد یک روش مفید در ارزیابی فروش در نظر گرفتن هر فروش به شکل یک مطالعه موردی (case study) است. این روش به شما کمک خواهد کرد تا از ابتدا خط مشی روشن و مدونی برای اقدامات خویش در نظر گرفته و بدانید که دقیقا به دنبال چه هستید.

2. ارتباط مؤثر با مشتریان برقرار کنید.

برای ارزیابی فروش ایجاد یک راه ارتباطی دائم با مشتریان ضروری است. انجام این کار احتیاج به مقدار کمی ‌نیروی انسانی و مهارت دارد. ارسال نظرسنجی‌های کلی و گسترده به تمام مشتریان روش مناسبی برای استخراج اطلاعات مورد نیاز، از جمله میزان رضایت آنان، نیست. برای مثال شرکت جمکیتی، جواهر فروش سفارشی‌ساز آنلاین (GemKitty online retailer) را در نظر بگیرید. این شرکت به مشتریانش این امکان را می‌دهد تا مدل مورد نظرشان را به صورت آنلاین طراحی کنند. سپس صنعتگران شرکت طرح نهایی را در کارگاه شرکت می‌سازند. به همراه کالا یک یادداشت دست نویس به دستخط صنعتگر همان کالا برای مشتری ارسال می‌شود. این یادداشت حاوی اطلاعات جالبی از نحوه ساخت آن کالا، حتی نوع چای نوشیده شده توسط جواهرساز در زمان ساخت، است. بعد از چند هفته شرکت اقدام به ارسال یک پرسشنامه به همان دستخط می‌کند. مشتری به راحتی نویسنده پرسشنامه را شناخته و با داشتن حس آشنایی قبلی به سوالات نظرسنجی با رغبت بیشتری پاسخ می‌دهد. در پایان به جهت قدردانی از مشتری یک کارت هدیه 15 دلاری نیز برای او ارسال می‌شود. مدیر این شرکت می‌گوید: «ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده و نظرات آنها را در کار خود لحاظ کنیم.»

لمباردو پیشنهاد می‌کند که جمع‌آوری اطلاعات باید به آرامی ‌صورت گیرد. به بیان دیگر، با درخواست اطلاعات زیاد از ابتدا، باعث مزاحمت و رنجش مشتری می‌شوید و این امر می‌تواند به عدم پاسخ از جانب او منجر شود. اما، با پرسیدن سوالات درست و مناسب و حتی پیشنهاد ارائه تخفیف در خرید بعدی مشتریان رغبت بیشتری به پاسخگویی نشان می‌دهند.

پرسیدن سوالات درست و مناسب در پرسشنامه‌ها امری ضروری است. لمباردو اظهار می‌دارد: «در بسیاری از موارد سوالات پرسشنامه‌ها بی‌فایده هستند. به این دلیل که از رتبه‌بندی جواب‌ها بر پایه 1 تا 10 استفاده می‌کنند. افراد در این گونه موارد مقایسه‌ای، تنبل بوده و معمولا گزینه 10 را انتخاب می‌کنند.» پرسیدن سوالات غیرگزینه‌ای (یا به‌نوعی تشریحی) به مراتب بهتر است. به عنوان مثال: «آیا ما را به دوست یا همکار خود پیشنهاد می‌دهید؟» یا این سوال برگزیده لمباردو «با توجه به تجربه و شناخت خود از ما، آیا دوباره از ما خرید خواهید کرد؟»

اگر پاسخ منفی است، علت را سوال می‌کنید. در بیشتر مواقع مشتریان علت را به شما خواهند گفت. طفره رفتن از جواب می‌تواند بدلیل نداشتن وقت یا نوعی احساس نگرانی از عواقب پاسخ باشد. راه حل، تغییر سوال و جویا شدن از چگونگی بهتر شدن فروش بعدی است. این را بدانید که اگر سوال درست و مناسب نپرسید هرگز جوابی از مشتری دریافت نخواهید کرد.

3. حاشیه سود را به درستی تعیین کنید.

اگرچه رضایت مشتری در موفقیت بلند مدت کسب و کار نقش تعیین کننده‌ای دارد، عامل حاشیه سود به مراتب مهمتر است. حتی اگر سازمان شما دارای پروسه فروش موفقی است، کسب و کار شما می‌تواند درگیر مشکلات ناشی از کاهش حاشیه سود یا افزایش هزینه‌ها باشد.

لمباردو می‌گوید: «فروش شما می‌تواند بسیار زیاد باشد، اما همچنان به سمت ورشکستگی پیش بروید. ندانستن حاشیه سود هر واحد از فروش بی‌مبالاتی بزرگی است. اگر حاشیه سود مناسبی ندارید باید علت را جویا شوید. آیا مقدار تخفیفات بیش از حد است یا هزینه‌ها بسیار بالا است؟»

در هر صورت، چاره کار شناسایی و کنترل است. اگر تخفیف‌های شرکت شما بیش از حد است، احتمالا ریشه در فرهنگ سازمان
(corporate culture) دارد که باعث قیمت‌گذاری نامناسب شده است. لمباردو می‌افزاید: «در کسب و کارهای کوچک معمولا این مشکل از رده‌های بالا، عمدتا صاحب اصلی، شروع می‌شود. من همیشه از کارکنانم می‌پرسم که اولین و بهترین راه افزایش درآمد شما چیست؟ تقریبا جواب همه این است که از رییس (من) باید پرسید. جواب من این است: نه، دست از تخفیف دادن بردارید.»

برای ایجاد و حفظ حاشیه سود، باید میزان ارزش ارائه شده توسط کسب‌وکار خود را افزایش دهید. بدین منظور باید وجوه تمایز کالا یا سرویس خود را در مقایسه با رقیبان، شناسایی و ایجاد کنید. سپس، مزایای استفاده از کالا یا سرویس متمایز خویش را به مشتری انتقال دهید.

4. با مشکلات مستقیما روبه‌رو شوید.

بدون شک کسب‌و‌کار شما با بعضی از مشتریان به مشکلاتی برخواهد خورد که باید با درایت با آن برخورد کنید. مدیر شرکت جمکیتی زمانی را به یادمی‌آورد که یکی از مشتریانش با درج اشتباه آدرس خود باعث ارسال سفارش به جای دیگری شده بود. پس از دریافت نکردن کالا، مشتری با عصبانیت و عدم پذیرش خطای خود درخواست ارسال فوری سفارش خود را داشت.

بنا به نظر لومباردو، شرکت شما در بلند مدت پول بیشتری از دست خواهد داد، اگر شما به مسائلی از این دست توجه نکنید. با این فلسفه، جمکیتی با وجود زیانی که کرده است، قطعه دیگری جواهر به زن تحویل می‌دهد.


راهکارهای موفقیت در کار و زندگی شغلی




psychology

چرا برخی از صاحبان کسب‌وکار ها موفق می‌شوند، اما بعضی دیگر نمی‌توانند؟ همه‌ی این‌ها با عادات، اعتقادات، شور، انعطاف‌پذیری و نگرش رابطه دارد. اغلب همه‌ی افراد می‌تواند کارهایی که یک کارآفرین انجام می‌دهد را انجام دهند اما کارآفرین برخی عادات عملی دارند که باعث می‌شود کارهای مهمی انجام دهند.

در این‌جا ده ذهنیت برای موفقیت آورده شده است:

شجاعت

برای موفقیت در کسب‌وکارتان شما باید شجاعت داشته باشید و برای شجاع بودن باید کارهای شجاعانه انجام دهید. بخش عمده‌ای از موفقیت‌آمیز بودن رفتن فراتر از آن‌چه که به آن فکر می‌کنید است، به عبارت دیگر جسارت داشتن برای کارهای ناشناخته است. چه شما موفق شوید و چه شکست بخورید، این کار به شما خواهد آموخت تا رشد کنید.

باور داشتن خود

نگرش در زندگی همه چیز است. نگرش منفی موفقیت را کاهش می‌دهد و نگرش مثبت باعث ایجاد موفقیت می‌شود. بدون باور به خود شما در یک مسیر فاقد موفقیت قدم خواهید گذاشت. موفقیت چیزی است که ایجاد می‌شود، بنابراین هنگامی‌که شما قاطعانه به خود باور داشته باشید تقریبا می‌توانید به هر چیزی دست پیدا کنید. به این باور داشته باشید که شما قدرت انعطاف‌پذیری و شکیبایی را هنگامی که اوضاع سخت می‌شود دارید.

افراد مناسب را انتخاب کنید

کسانی که شما را احاطه کرده‌اند مهم‌ترین انتخاب‌های شما برای بالا رفتن از نردبان کسب‌وکار هستند، منفی واگیردار است و اگر گروه‌های کاری به ویژه کارفرمایان افراد منفی باشند یک تنزل برای شما محسوب می‌شود.

برای رسیدن به اهداف خود در صورت لزوم هر فردی برای کسب‌وکار مضر باشد حتی کارفرمایان را از کسب‌وکار دور کنید. فقط یک نفر برای از بین بردن روحیه‌ی کل کمپین کافی است. اما زمانی که افراد هدف‌گرا و موفق را احاطه کنید شما می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید.

انتخاب اهداف توسط خود فرد

زمانی‌که شما خودتان اهداف خود را انتخاب کرده‌باشید، انگیزه بیشتری برای رسیدن به آن‌ها خواهید داشت.  هر هدفی که انتخاب می‌کنید منجر به افزایش توسعه درونی شما به عنوان یک فرد شده و توسعه درونی یکی از هدیه‌های موفقیت در کسب‌وکار است.

یک روش عالی برای پرورش هدف خود در نظر گرفتن اهداف به صورت بصری است، برخی از افراد از تخته چشم‌انداز استفاده می‌کنند و یا از راه‌های دیگر برای دستیابی به هدف‌شان استفاده می‌کنند. هنگامی که شما اهداف خود را به صورت بصری در نظر بگیرید، آن‌ها در ذهن شما خواهند ماند و برای همیشه باقی می‌مانند.

چالش‌ها را بپذیرید

چند راه آسان تا یک کوه وجود دارد و اغلب پیدا کردن آن‌ها سخت است. چالش یک قطعه ضروری در موفقیت هر کسب‌وکار است. به چالش کشیدن یک چیز باعث رشد در طول مسیر می‌شود. هر چالش در کسب‌وکار شرایط و فرصت جدیدی برای هدایت کسب‌وکار شما است.

نکته‌سنجی

شما باید در کسب‌وکارتان موفق شوید، بنابراین باید به صورت عمیق و هوشمندانه در مورد مسیری که اجرا خواهید کرد فکر کنید.

تمایل به ریسک

هیچ تضمینی برای موفقیت در زندگی یا کسب‌.وکار وجود ندارد و شما برای موفقیت باید ریسک کنید. اگر شما از ریسک بترسید، شما در موفقیت خود محدودیت قرار می‌دهید.

آن‌چه را که دوست دارید انجام دهید

شما به احتمال زیاد در کسب‌وکارتان موفق خواهید شد، اگر شور و شوق خود را در حرفه‌ی متناسب با شخصیت خود و کاری که دوست داریم، سرمایه‌گذاری کنیم. یک راه برای پیدا کردن شور و شوق برای همه چیز در زندگی وجود دارد.

شما ممکن است بخشی از کار خود را دوست نداشته باشید، اما با نگاه کردن به هدف خود باعث می‌شود که وقت و انرژی خود را برای آن بگذارید. هنگامی که شما کسب‌وکارتان را دوست داشته باشید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را از تمایل به کار در آن و پرورش و رشد کسب‌وکارتان نگه دارد.

قدردانی

منفی بودن مانع پیشرفت شما می‌شود، هنگامی که شما نگرش مثبتی داشته باشید و موفقیت‌های خود را ببینید رنج و شکایت در مورد مسائل کوچک را متوقف خواهید کرد و در هر لطفی که برای شما انجام می‌شود تشکر خواهید کرد.

این عادات همراه با انعطاف‌پذیری باعث می‌شود شما در یک مسیر موفقیت قدم بگذارید.