برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری برای رسیدن به تمام خواسته ها و اهداف .,ثروتمند شدن ,کاهش لاغری,ترک سیگار و مواد مخدر,,رها و فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته,وتقویت ذهن وحافظه

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری

برنامه ریزی ضمیر نا خوداگاه توسط فایلهای سابلیمینال صوتی وتصویری برای رسیدن به تمام خواسته ها و اهداف .,ثروتمند شدن ,کاهش لاغری,ترک سیگار و مواد مخدر,,رها و فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته,وتقویت ذهن وحافظه

توصیه‌هایی برای موفقیت مالی




اتفاقات خوب برای آنها که منتظر می‌مانند رخ نمی‌دهد.

شغل

برای خیلی از افراد، بزرگترین چالش درمحل‌کار این نیست که سعی کنند کارشان را خوب انجام دهند. اکثر ما در انجام کارمان توانا هستیم و اگر در یک یا دو نقطه ضعف‌‌هایی داشته باشیم، خیلی برای تغییر آن خودمان را به زحمت نمی‌اندازیم. برای اکثر ما بزرگترین چالش در محل‌کار این است که شناخته شویم—یعنی کار خوبی که انجام داده‌ایم توسط همکاران و مدیرانمان دیده شود! برجسته بودن در محل‌کار مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بالاتر رفتن شانس ترفیع رتبه، به دست آوردن کارها و پروژه‌های بهتر و احترام اشاره کنیم.

خوب، حالا باید ببینیم چطور می‌توانیم بین همکارامان برجسته‌تر باشیم؟ بااینکه شما را برای انجام مسئولیتی که به شما محول شده استخدام کرده‌اند، اما فقط انجام مسئولیتتان کافی نیست. شما استخدام شده‌اید که بخشی از شرکت و سازنده آن تیم باشید و همچنین سازنده سود برای شرکت. اگر تا امروز نام و نشانی در محل‌کار نداشتید، دیگر زمانش رسیده که اعتباری برای خودتان برهم بزنید. البته ساختن اعتبار منفی زندگی کاری‌تان را دچار مشکل می‌کند اما اگر هیچکس از بالادستانتان نداند شما که هستید، تا اخر عمرتان متوسط خواهید ماند. اگر دوست دارید بدانید برای اینکه خودتان را از بین همکارانتان متمایز کنید چه باید بکنید، این 10 روش کمکتان می‌کند.

1- بدون اینکه از شما خواسته شود، کاری انجام دهید

دوست دارید خیلی زود در چشم مدیرتان بدرخشید؟ خودتان وارد عمل شوید. کارهای کوچکی مثل بارگذاری دوباره دستگاه کپی تا آماده کردن گزارشات طولانی و کامل برای رئیستان: مهم این است که خودتان برای انجام آن کار داوطلب شده باشید. در حالت ایدآل، مدیر یک شرکت باید مثل مربی یک تیم ورزشی باشد و زمینه را برای فعالیت بازیکنان خود آماده کند. اما در اکثر موارد، مدیر فقط یک کارفرما است: هر کاری که خودش محول نکند، انجام نمی‌شود زیرا اکثر کارمندان فقط کاری را انجام می‌دهند که از آنها خواسته شده است. اگر می‌توانید هدف منطقی یک کار را ببینید، حتماً انجامش دهید: اگر کار X و کار Y را انجام داده‌اید، پیش رفته و کار Z را هم انجام دهید. با این روش این پیام را به رئیستان می‌رسانید که لازم نیست او برایتان نقطه‌ها را به هم وصل کند و اینکه خودتان توجه دارید و عمل مناسب را انجام می‌دهید که همه اینها ویژگی‌هایی عالی است.

2- در جلسات شرکت ساکت ننشینید

شاید جلسات شرکت به نظرتان یک اتلاف وقت واقعی باشد چون معمولاً کار زیادی در آنها انجام نمی‌شود. اکثر افراد معمولاً در جلسات کاری ساکت نشسته و به دیوار روبه‌رویشان خیره می‌شوند یا با موبایل‌هایشان بازی می‌کنند و عده کمی هم در جلسه فعالیت می‌کنند. بااینکه این وضعیت برای کارمندان متوسط بد نیست، اما سعی ما این نیست که متوسط باشیم.

پس حرف بزنید و در جلسه شرکت فعال داشته باشید. دقت کنید که وضعیت تعادل را رعایت کنید. نه باید اینقدر ساکت باشید که حضورتان با تابلوی روی دیوار تفاوتی نداشته باشد و نه اینکه به نظر برسد عاشق صدای خودتان هستید چون بی‌وقفه حرف می‌زنید و نوبت را به کسی نمی‌دهید. اینکه نظراتتان را به گوش بقیه برسانید یکی از اسرار برجسته شدن در محل‌کار است. از محالفت کردن با دیگران، حتی رئیستان، واهمه نداشته باشید—تازمانیکه این مخالفت به طریقی محترمانه و سازنده ابراز شود، دلیلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

3- سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید

سازمانی همه‌چیزتمام ایجاد کنید که برایتان اعتبار بیاورد. یک پروژه تک نفره می‌تواند اعتبارتان را بالا ببرد اما اعتباری که برای قابل‌اعتماد و اطمینان بودن به دست بیاورید، سخت‌تر است. اینکه به فردی در اداره تبدیل شوید که همه وقتی سوال دارند پیشتان بیایند زمان می‌برد اما کارهایی هست که می‌توانید برای سریع‌تر کردن ایجاد این اعتبار انجام دهید. اینکه تقویمی را در اتاقتان نصب کنید اقدام خوبی است. یک کار دیگر می‌تواند این باشد که درخواست‌هایتان را یادداشت کتید. همیشه کاغد و قلم همراه داشته باشید و یا آن را در بخش یادداشت تلفن‌همراهتان بنویسید. اما اگر در جلسه هستید و کسی از شما گزارش خواست، حتماً یادداشت‌برداری کنید. مطمئناً می‌دانید چقدر بد است که وقتی از کسی می‌خواهید که وقتی در جلسه شرکت کرد گزارش آن را به شما بدهد و بعد از آن چیز زیادی به خاطرش نمانده باشد. پس شما برعکس آن باشید!

4- آراسته و مرتب باشید

به تناسب کار و سمتی که دوست دارید داشته باشید لباس بپوشید نه کاری که الان دارید. مطمئناً این توصیه را صدها بار در همین وبسایت خوانده اید اما باز هم تکرار می‌کنیم. آراستگی و طرز لباس پوشیدن بخش مهمی از درک و تصور دیگران از شما را تشکیل می‌دهد. سعی کنید هر روز چند دقیقه‌ای را به آراستن خودتان اختصاص دهید. اگر موهایتان تمیز و مرتب به نظر برسد، دهانتان خوشبو باشد و هر روز اصلاح کنید نیمی از راه را رفته‌اید.

اگر هنوز هم اهمیت ظاهر و آراستگی برایتان اثبات نشده است، این تمرین ذهنی را انجام دهید: در ذهن خود، یکی از همکارانتان که دیروز با او ناهار خوردید را تجسم کنید. آیا لباسی که به تن کرده بود یا وضعیت موها و صورتش را یادتان هست؟ شاید دقیقاً یادتان نباشد که چه پوشیده بود اما مطمئناً می‌توانید نوع و سبک لباس پوشیدنش را به خاطر بیاورید. آن نوع و سبک لباس پوشیدن همان تاثیری است که او بر شما داشته است. بااینکه افراد معمولاً به طور کامل و با جزئیات وضعیت ظاهر شما را به خاطر نمی‌سپارند اما یک درک و حس خاص از وضعیت ظاهری شما در ذهن نگه می‌دارند که با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها ایجاد می‌شود. پس سعی کنید تجسمی مثبت از ظاهر خودتان در ذهن همه ایجاد کنید.

5- عدد بقیه را بدانید

بااینکه باخبر بودن از منطقه کاری خودتان الزامی است اما اینکه بدانید بقیه چطور کار می‌کنند هم می‌توانید برایتان مفید باشد. اگر هر ماه یک کپی از وضعیت مالی شرکت به شما می‌دهند، آن را جزء به جزء بررسی کنید. با مطالعه دقیق آن می‌توانید درک خوبی از روند پیشرفت کلی شرکت و همچنین بخش‌های مختلف به دست آورید. برای بررسی و مطالعه ایمیل‌ها و نامه‌ها و پیام‌هایی که درمورد سایر بخش‌ها دریافت می‌کنید چند دقیقه در روز وقت بگذارید. به خاطر داشته باشید، هدف نهایی همه بخش‌ها بالا بردن سود اقتصادی نیست، اما همه بخش‌ها اهدای برای خود دارند که با عدد قابل شمارش هستند. باید بتوانید به بخش‌های مختلف درصورت ارتقاء کاری و پیشرفت تبریک بگویید.

6- عدد خودتان را بدانید

اگر می‌خواهید دقیق به نظر برسید، باید دقیق باشید. راه دقیق بودن در کاراین است که اعداد را بدانید. اگر از مسایل مالی، کار و سایر اعداد و ارقام داخل و خارج شرکت باخبر باشید، نسبت به آنهایی که مطلع نیستند، ارجحیت دارید. این مسئله علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی برای جلسات در اختیارتان قرار می‌دهد، باعث می‌شود از روند پیشرفت شرکت باخبر باشید. بعنوان مثال، دانستن وضعیت مالی بخش خودتان، به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمانی بهتر است برای درخواست کمک‌هزینه برای پروژه‌ها به رئیستان نزدیک شوید.

7- یک کتابخانه داشته باشید

داشتن کتاب در محل‌کار نشانه هوش است. داشتن چند کتاب خوب، مخصوصاً در زمینه بیزنس، این تصور را در ذهن دیگران ایجاد می‌کند که سعی در ارتقاء کاری خود دارید. اگر می‌خواهید ترفیع پیدا کنید، این دقیقاً همان پیامی است که باید در ذهن رئیستان ایجاد کنید. برای شروع مکالمه هم خوب است چون ممکن است دیگران برای چیز دیگری سراغتان بیایند و و در این مورد هم سوال کنند و ازآنجاکه مطمئناً دوست ندارید کل روزتان را به حرف زدن‌های بیهوده بگذرانید، کتاب می‌تواند راه خوبی برای ایجاد رابطه با دیگران باشد. اگر در اتاق کارتان جا دارید، یک قفسه نصب کرده و آن را تبدیل به یک کتابخانه کوچک کنید. اگر هم جا ندارید، گذاشتن چند کتاب روی میز کارتان می‌تواند شروع خوبی باشد.

8- درمورد اعضای خانواده همکارانتان اطلاعات پیدا کنید

بگذارید یک آزمایش کوچک انجام دهیم: چه کسی برایتان اهمیت بیشتری دارد، همکارانتان یا عزیزانتان؟ درمورد کسانی که با آنها کار می‌کنید هم همینطور است: چه بچه باشند، چه همسر و یا حتی والدینشان، همکارانتان هم در خانه عزیزانی دارند که اهمیت فوق‌العاده‌ای برایشان دارند. سعی کنید کمی درمورد کسانیکه برای همکارانتان عزیز هستند اطلاعات پیدا کنید. دانستن نام‌ها و سن تقریبی اعضای خانواده‌شان شروع خوبی است. البته این کار باید هوشمندانه انجام شود. این کار شما نباید فضولی در زندگی خصوصی دیگران به نظر برسد.

دانستن این اطلاعات درمورد خانواده رئیستان هم خوب است اما فقط به این شرط که و خودش برای ارائه این اطلاعات داوطلب شود: پرسیدن سوالات خصوصی از رئیستان ممکن است نتیجه عکس برایتان به دنبال داشته باشد.

9- سازنده باشید نه مخرب

همه ما با افرادی کار کرده‌ایم که تنها مشارکتی که در جلسات و پروژه‌ها دارند این است که با انتقادهایشان ذهن و کار بقیه را خراب کنند. منظورمان این نیست که عنوان کردن مشکلات ایرادی دارد، اما باید بتوانید برای انتقاداتتان راه‌حل هم پیشنهاد بدهید. پیدا کردن مشکلات کار چندان سختی نیست اما افراد کمی هستند که تلاش بیشتری به کار گرفته و پیشنهاد دهند که برای آن مشکل چه اقداماتی باید انجام شود. فقط پیدا کردن ایرادات کار ساده است و هیچ اعتبار و ارزشی هم برایتان درست نمی‌کند.

پس به جای اینکه فقط بعنوان منتقد و منفی‌گرا در چشم دیگران ظاهر شوید، حداکثر تلاشتان را به کار گیرید که مشارکتتان سازنده باشد نه مخرب. اگر ایراد و اشکالی را در کار مشاهده کردید، کاری درمورد آن بکنید و دقت کنید که مشارکت کلی‌تان در آن رابطه مثبت باشد.

10- گروه خدمات و پشتیبان را بشناسید

با خدمه شرکت مهربان باشید. آنها افرادی زحمتکش هستند و باید از زحماتشان قدردانی کنید. یادتان باشد خیلی از آنها ده‌ها سال است که در آن کار هستند. مهربان بودن هیچوقت به کسی صدمه نمی‌زند اما خیلی‌ها به دلیل پست‌تر بودن طبقه شغلی این افراد، گاهی با آنها بدرفتاری می‌کنند. هیچوقت با کسی طوری برخورد نکنید که پایین‌تر از شما قرار دارد.


بهترین دانشگاه‌های جهان برای اخذ مدرک علوم کامپیوتر

تحصیل در رشته کامپیوتر در دنیای امروز انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد: فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان زرنگ این رشته هر سال بیشتر و بیشتر می‌شوند. زمانی که صحبت از تصمیم‌گیری برای تحصیل در این رشته به میان می‌آید، لیست بلند بالایی از معتبرترین دانشگاه‌ها وجود دارد که انصافا انتخاب بهترین گزینه را بسیار دشوار می‌کند.
 
 بهترین دانشگاه‌های جهان برای اخذ مدرک علوم کامپیوتر
 
در جدیدترین رتبه‌بندی ارائه شده از سوی وب‌سایت خبری Time Higher Education، از بیش از صد دانشگاه معتبر در سراسر جهان نام برده شده است.

یک چهارم دانشگاه‌های نامبرده شده موسسات امریکایی هستند و تقریبا نیمی از آنها واقع در اروپا. تنها کمتر از یک چهارم از 100 دانشگاه برتر جهان، موسساتی آسیایی هستند. مدارک علم کامپیوتر با توجه به حوزه و تخصص انتخاب شده با یکدیگر تفاوت دارند. در بعضی از دوره‌ها بیشتر دروس نظری هستند و در بعضی دیگر پروژه‌های عملی برنامه‌نویسی زیادی انجام می‌شود.

در گذشته مدارک علوم کامپیوتر زیرشاخه علوم مهندسی و فناوری محسوب می‌شدند اما امسال به عنوان حوزه‌ای مستقل و در جدولی جداگانه به طور تخصصی به آنها پرداخته‌ایم. برای مشاهده این لیست با ما همراه باشید.

دانشگاه ETH زوریخ

دانشگاه ETH Zurich سابقه زیادی در توسعه نرم‌افزار و طراحی سیستم‌های کامپوتری دارد. این پروژه‌ها نهایتا موجب شد که یک کرسی مستقل برای علوم کامپیوتر در سال 1981 تشکیل شود.

در حال حاضر بیش از 30 پروفسور معروف از 10 کشور جهان، در این بخش مشغول فعالیت‌اند. حدود 200 دانشجوی مقطع دکترا و دستیار پژوهشی در کنار بیش از 50 دانشمند سرشناس در این دپارتمان مشغول تحصیل و پژوهش‌اند.
 
 بهترین دانشگاه‌های جهان برای اخذ مدرک علوم کامپیوتر
 
این دپارتمان حوزه‌های بسیاری از علوم کامپیوتر را پوشش می‌دهد از جمله هوش محاسباتی، شبکه و سیستم‌های توزیع شده، الگوریتم‌ها و تئوری‌ و همچنین امنیت داده‌ها. زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی در دوره‌های مختلف مهندسی نرم‌افزار هم تدریس می‌شوند.

این قسمت روابط نزدیکی با سایر دپارتمان‌های داخلی دانشگاه داشته و ضمنا شرکای خوبی در حوزه کسب‌و‌کار و صنعت هم دارد مثل IBM، Microsoft، Google، SAP و Disney.

تاسیس دانشگاه ETH Zurich به سال 1855 برمی‌گردد، یعنی تنها چند سال بعد از شکل‌گیری دولت فدرال سوئیس. هدف از تاسیس این دانشگاه تاسیس مرکزی برای دانش علمی و نوآوری‌های جدید بود و از آن زمان تا کنون، این دانشگاه در بعضی از حوزه‌ها همواره رتبه یک خود را حفظ کرده است.
 
موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)

این دانشگاه کوچک در پاسادنای کالیفرنیا یکی از قوی‌ترین دپارتمان‌های علوم‌ کامپیوتر و ریاضی را داراست. در حقیقت علم کامپیوتر یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها برای زنان در کلتک اس و 95 درصد از فارغ‌التحصیلان حداقل یک دوره را در حوزه علوم کامپیوتر می‌گذرانند.

برنامه دوره لیسانس در این دانشگاه بسیار انعطاف‌پذیر است؛ بسیاری از دانشجویان می‌توانند همزمان در دو رشته که یکی از آنها حتما کامپیوتر یا رشته‌ای فرعی باشد تحصیل کنند. همکاری‌های میان‌رشته‌ای در این دانشگاه تشویق می‌شوند، خصوصا در آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL). این مرکز که متعلق به سازمان ناسا است در نزدیکی دانشگاه قرار دارد.

در ازای هر سه دانشجو یک نفر هیئت علمی وجود دارد که یکی از پایین‌ترین نسبت‌های موجود در بین بهترین دانشگاه‌های دنیاست. در میان دستاوردها و افتخارات متعدد، این دپارتمان مسئولیت طراحی و توسعه اولین ریزپردازنده ناهمزمان و همچنین ساخت ابرکامپیوتر Touchstone Data با همکاری اینتل را داشته است.

دانشگاه آکسفورد ( University of Oxford)

اگر چه علم کامپیوتر رشته‌ای نسبتا جدید است اما آکسفورد یکی از قدیمی‌ترین دپارتمان‌های این حوزه در کشور را داراست که قبلا با نام ”آزمایشگاه محاسباتی دانشگاه آکسفورد" شناخته می‌شد. از زمان آغاز به کار، این دپارتمان مدرسان متعددی برای دوره لیسانس فراهم کرده و دانشجویان پژوهشگر را در سطح فوق‌لیسانس آموزش داده است.

علاوه بر رشته‌های اصلی علم کامپیوتر دانشجویان می‌توانند دوره‌هایی در حوزه محاسبات بیولوژی، محاسبات کوانتومی، سیستم‌های اطلاعاتی، بازبینی نرم‌افزار، مهندسی نرم‌افزار و زبان‌شناسی محاسباتی را بگذرانند.

سه مدرک لیسانس از سوی دپارتمان ارائه می‌شود: رشته کامپیوتر اختصاصی (single honours)، رشته ریاضی و کامپیوتر، و رشته کامپیوتر و فلسفه.
 
 بهترین دانشگاه‌های جهان برای اخذ مدرک علوم کامپیوتر

تا سال 2016 حدود 200 دانشجوی لیسانس و 400 دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت مقطع فوق‌لیسانس و بیش از 130 دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل و فعالیت‌اند.

همانند دانشجویان سایر رشته‌ها، دانشجویان رشته کامپیوتر-هر دو مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس- متعلق به دانشگاه‌های آکسفورد بوده و امکان استفاده از سالن‌های غذاخوری، ارتباط اجتماعی با همگان، مطالعه و زندگی کردن در شهر آکسفورد را دارند.
 
انستیتیو فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

دپارتمان مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر در MIT با قاطعیت اعلام کرده است که: ”دانشجویان ما دنیا را تغییر می‌دهند."

بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در لیست کارآفرینان تاثیرگذاری که هم در کشور امریکا و هم در خارج از آن تغییرات بنیادینی ایجاد کرده‌اند، دیده می‌شوند.

اخیرا دانشجویان این دانشگاه استارت‌آپ‌های خود را به سانفرانسیسکو برده و پروژه‌های تحقیقاتی‌ آنها مشکلاتی نظیر محاسبه ریسک‌های مالی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه محاسبات موازی را مورد بررسی قرار داده‌اند. دانشجویان دوره لیسانس در یک برنامه انعطاف‌پذیر ثبت‌نام می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد هم روی تئوری‌های نظری و هم مشکلات عملی در رشته کامپیوتر تمرکز کنند. دانشجوها می‌توانند در رشته کامپیوتر یا هر دو رشته کامپیوتر و زیست‌شناسی مولکولی تحصیل کنند.

این دپارتمان بزرگ‌ترین بخش دانشگاه محسوب شده و دارای 1200 دانشجوی دوره لیسانس، 700 دانشجوی مقطع فوق‌لیسانس و 120 عضو هیئت علمی است.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در زمینه‌ طراحی بازی‌های ویدئویی، کار روی ابرکامپیوترها، تحقیقات رباتیک مشغول به کار شده و یا به شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و مایکروسافت بپیوندند.

موسسه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology)

موسسه فناوری کامپیوتر جرجیا در سال 1970 تاسیس شد، یعنی 6 سال بعد از برگزاری اولین دوره لیسانس رشته کامپیوتر. بیست سال بعد این دانشگاه اقدام به تاسیس کالج کامپیوتر کرد؛ این موسسه اولین دانشگاه عمومی که اقدام به چنین کاری کرد.

در حال حاضر 18 رشته مختلف در حوزه کامپیوتر در این دانشگاه ارائه شده، سه دانشکده مجزا برای این رشته وجود داشته و 48 عضو هیئت علمی و جامعه گسترده‌ای از پژوهشگران و دانشجویان در آن مشغول به تحصیل و فعالیت‌اند.
 
 بهترین دانشگاه‌های جهان برای اخذ مدرک علوم کامپیوتر

میانگین دستمزد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از 70 هزار دلار شروع می‌شود؛ البته در سال 2014 بالاترین میزان حقوق اولیه اعطا شده به تنی چند از فارغ‌التحصیلان دانشگاه، 120 هزار دلار بود.

در حقیقت رشته کامپیوتر در مقایسه با سایر رشته‌های دانشگاهی بالاترین نرخ پرداختی را دارد.

این دانشگاه به خاطر توانمندی فوق‌العاده‌اش در حوزه‌های هوش مصنوعی، تحقیقات سیستماتیک و رشته‌های نظری کامپیوتر زبانزد عام و خاص است.

1

انستیتو فناوری فدارل زوریخ سوییس

سوییس

2

انستیتو فناوری کالیفرنیا

امریکا

3

دانشگاه اکسفورد

انگلیس

4

انستیتو فناوری ماساچوست

امریکا

5

انستیتو فناوری جرجیا

امریکا

6

دانشگاه ملون کارنگی

امریکا

7

کالج سلطنتی لندن

انگلیس

8

کالج پلی تکنیک فدرال لوزان

سوییس

9

دانشگاه فنی مونیخ

آلمان

10

دانشگاه ملی سنگاپور

سنگاپور

11

دانشگاه کورنل

امریکا

12

دانشگاه کالج لندن

انگلیس

13

دانشگاه واشینگتن

امریکا

14=

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ

هنگ کنگ

14=

دانشگاه فنی ناینیانگ

سنگاپور

16

دانشگاه ادینبورگ

اسکاتلند

17

دانشگاه تورنتو

کانادا

18

دانشگاه ایلینویز

امریکا

19

دانشگاه مریبند ، کالج پارک

امریکا

20

دانشگاه کلمبیا

امریکا

21

دانشگاه شینگهوا

چین

22

دانشگاه سن دیه گو در کالیفرنیا

امریکا

23

دانشگاه واترلو

کانادا

24

دانشگاه نیویورک

امریکا

25

دانشگاه تگزاس در استین

امریکا

26

انستیتو فنی کارلسروهه

آلمان

27

دانشگاه پکن

چین

28

دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا

امریکا

29

دانشگاه آخن

آلمان

30

دانشگاه هنگ کنگ

هنگ کنگ

31

دانشگاه پاردو

امریکا

32

انستیتو علم و دانش کره جنوبی

کره جنوبی

33

دانشگاه چین در هنگ کنگ

هنگ کنگ

34

پلی تکنیک ایکول

فرانسه

35

دانشگاه توکیو

ژاپن

36

دانشگاه فنی برلین

آلمان

37

دانشگته فنی دلفت

هلند

38

دانشگاه اروین کالیفرنیا

آمریکا

39

دانشگاه ملی تایوان

تایوان

40

دانشگاه ملی استرالیا

استرالیا

41

دانشگاه رایس

امریکا

42

دانشگاه ملبورن

استرالیا

43

دانشگاه لومانسوف مسکو

روسیه

43=

دانشگاه ایکول نرمال سوپریه

فرانسه

45

دانشگاه فنی وین

اتریش

46

انستیتو فنی تل اویو

اسراییل

47

دانشگاه براون

امریکا

48

دانشگاه منچستر

انگلیس

49

دانشگاه ژیانگ

چین

50

دانشگاه فرایبورگ

آلمان

51

دانشگاه ولز جنوبی جدید

استرالیا

52

دانشگاه کینگ لندن

لندن

53

دانشگاه کیوتو

ژاپن

54

دانشگاه ساتهامپتون

انگلیس

55

دانشگاه شانگهای

چین

56

دانشگاه ITMO

روسیه

57

دانشگاه کو لوون

بلژیک

58

دانشگاه لوگزامبورگ

لوگزامبورگ

59

دانشگاه شهری هنگ کنگ

هنگ کنگ

60

دانشگاه کلاسکو

اسکاتلند

61

دانشگاه توئنته

هلند

62

دانشگاه اشتوتگارت

آلمان

63

دانشگاه نانجینگ

چین

64

دانشگاه فنی دارمستاد

آلمان

65

دانشگاه فنی کویینزلند

استرالیا

66

دانشگاه فنی پلی تکنیک هنگ کنگ

هنگ کنگ

67

دانشگاه آلبرتا

کانادا

68

دانشگاه پلی تکنیک میلان

ایتالیا

69

دانشگاه هلسینگی

فنلاند

70

دانشگاه ملی تل اویو

اسراییل

71

انستیتو دانش علم

هند

72

دانشگاه ایالتی اریزونا

امریکا

73

انستیتو تکنولوژی KTH

سوئد

74

دانشگاه هامبولت برلین

آلمان

75

دانشگاه فناوری آیندهون

هلند

76

دانشگاه نیوکاسل

انگلیس

77

دانشگاه استونی بروک

امریکا

78

دانشگاه علم و فناوری چین

چین

79

دانشگاه بن

آلمان

80

دانشگاه سانتاکروز کالیفرنیا

امریکا

81

دانشگاه ترنتو

ایتالیا

82

انستیتو فناوری بمبئی

هند

83

دانشگاه اولم

آلمان

84

دانشگاه کارولینا شمالی

امریکا

85

دانشگاه ناتینگهام

انگلیس

86

دانشگاه TU درسدن

آلمان

87

دانشگاه نایمخنرادبود

هلند

88

دانشگاه کلرادو بولدر

امریکا

89

دانشگاه ملی چیائو تانگ

تایوان

90

دانشگاه سینگ هوا

تایوان

91

دانشگاه لنکستر

امریکا

92

دانشگاه سانتا اسکوله

ایتالیا

93

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

اسپانیا

94

دانشگاه اسپینزا رم

ایتالیا

95

انستیتو پلی تکنیک ویرجینیا

امریکا

96

دانشگاه اوترخت

هلند

97

دانشگاه ایندیانا

امریکا

98

دانشگاه نوتره دام

امریکا

99

دانشگاه اولو

فنلاند

100

دانشگاه بریستول

انگلیس

100=

دانشگاه سانگیکون وان

کره جنوبی


26 کشور مرفه دنیا را بشناسید

وب‌سایت پنجره خلاقیت: موسسه‌ی لِگِیتِم، تالار ‌فکر واقع در لندن، گزارش جهانی شاخص رفاه سالانه‌اش را منتشر کرد؛ نظرسنجی گسترده‌ای که به رتبه‌بندی کشور های مرفه دنیا می‌پردازد.

یکی از عوامل رفاه مقدار پولی است که یک کشور دارد، ولی موسسه‌ی لِگِیتِم در رتبه‌بندی خود به عوملی بیش از این توجه داشته‌ است.

این سازمان برای تهیه‌ی فهرست‌اش ۸۹ متغیر را مقایسه کرده است. این متغیرها شامل نماگرهای مرسومی می‌شود مثل؛ سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی و شمارِ آدم‌هایی که شغل تمام وقت دارند، ولی آمار و ارقام جالب‌تری را هم در بر می‌گیرد از جمله تعداد سِرورهای ایمن اینترنتی یک کشور و میزان احساس رضایت کاربران از این سِرورها.

و بعد این متغیرها به هشت شاخص فرعی تقسیم می‌شوند: اقتصاد، کارآفرینی و فرصت شغلی، حاکمیت، آموزش، سلامت، امنیت و ایمنی، آزادی فردی، و سرمایه‌ی اجتماعی.
 
 26  کشور مرفه دنیا

این شاخص ۱۴۲ کشور دنیا را که بیش‌ترین داده‌ها درباره‌ی آنها موجود بوده بررسی کرده است که نتایج به قرار زیر است:

۲۶. جمهوری چک- کشوری در اروپای مرکزی که امسال سه پله صعود کرده است. در شاخص فرعی اقتصاد رتبه‌ی بسیار بالایی(سیزدهم) را کسب کرده است- ولی در رتبه‌بندی شاخص سرمایه‌ی اجتماعی عملکرد بدی داشته است.

۲۵. اسلوونی– اسلوونی هم مثل جمهوری چک، در آموزش امتیاز بالایی گرفته است. ولی در میان ۱۴۲ کشور در شاخص اقتصاد ۵۸اُم شدن، یعنی سقوط یک پله‌ای اسلونی در امسال.

۲۴. اسپانیا- محبوب‌ترین مقصدِ تعطیلات و مسافرتِ بریتانیایی‌ها، درکل رتبه‌ی خوبی کسب کرده است، ولی داشتن رتبه‌های عالی در آموزش و آزادی‌های فردی است که اسپانیا را در بین ۲۵ کشور برتر دنیا قرار داده است.

۲۳. مالت- هرچند نظام آموزشی مالت رتبه‌ی ۴۲ شد، کسب نمرات بالا در تمام شاخص‌های فرعی دیگر برای مالت به معنی حفظ مقام سال گذشته‌ی شاخص رفاه اش بود.

۲۲. فرانسه- فرانسه در رتبه‌بندی امسال یک پله سقوط کرده است. رتبه‌ی کلی سلامت‌اش هشتم بود، ولی رتبه‌ی سرمایه‌ی اجتماعی پایین برای سومین بار ظرف چهار سال گذشته، این کشور را از فهرست ۲۰ کشور برتر خارج کرد.

۲۱. تایوان- این قوم جزیره‌نشین، پس از جهش بزرگی که با عملکرد قوی در زمینه‌ی امنیت و ایمنی داشت و رتبه‌ی ششم را کسب کرد، اکنون فقط یک پله تا قرار گرفتن در میان ۲۰ کشور برتر فاصله دارد.

۲۰. هنگ‌کنگ- وقتی صحبت از امنیت و ایمنی می‌شود مردم هنگ‌کنگ از این که در صدر فهرست و جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه‌ی کارآفرینی و فرصت شغلی هستند لذت می‌برند.

۱۹. ژاپن- بر اساس شاخص رفاه ژاپنی‌ها هفتمین سالم‌ترین آدم‌های کره‌ی زمین هستند، ولی در زمینه‌ی آزادی‌های فردی در رتبه‌ی ۳۳ هستند که این امر مقام ژاپن را در رتبه‌بندیِ کلی، پایین می‌آورد.

۱۸. بلژیک- بلژیک، که در تمام شاخص‌های فردی در بین ۲۵ کشور برتر قرار دارد، بهترین رتبه(۱۰) را در شاخص فرعی سلامت کسب کرده است. به‌رغم این موفقیت، این کشور امسال در شاخص رفاه یک پله سقوط کرده است.

۱۷. سنگاپور- سنگاپور در شاخص امسال جای خود را با بلژیک عوض کرده است، که اول شدن این کشور در شاخص فرعی اقتصاد کمک بزرگی در این موفقیت بوده است.

۱۶. اتریش- در دو بخش- سلامت، و امنیت و ایمنی- جزو ۱۰ تای برتر قرار گرفتن، نتوانست جلوی افت یک پله‌ای اتریش را در رتبه‌بندی امسال بگیرد.

۱۵. بریتانیا- بریتانیا امسال دو پله سقوط کرده است، این سقوط تا حدودی به این‌خاطر است که در شاخص‌های آموزش و ایمنی جزو ۲۰ کشور برتر قرار نگرفته است.

۱۴. آلمان- بر مبنای شاخص رفاه  آلمان پنجمین اقتصاد برتر دنیا را دارد، که این کمک می‌کند برای چهار سال متوالی در رتبه‌ی چهاردهم باقی بماند.

۱۳. لوگزامبورگ- مردم این کشور از سطح بالای آزادی‌های فردی و سلامت، و همچنین از حاکمیتی مقتدر و اقتصادی خوب برخوردار هستند، که این امر کمک می‌کند لوگزامبورگ از رتبه‌ی ۱۶ در ۲۰۱۴، به رتبه‌ی ۱۳ در امسال برسد.

۱۲. ایسلند- کشوری در آتلانتیک شمالی که در سه شاخص فرعی در بین پنج کشور برتر جای گرفته است: آزادی‌های شخصی، امنیت و ایمنی، و کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی. ولی این‌ها برای جلوگیری از سقوط یک پله‌ای ایسلند در فهرست شاخص رفاه ۲۰۱۴ کافی نبود.

۱۱. ایالات متحده- قدرتمندترین کشور دنیا، در بخش سلامت از همه‌ی کشورهای فهرست موسسه‌ی لِگِیتِم رتبه‌ی بالاتری کسب کرده است، ولی شهروندان‌اش در میان کم‌امنیت‌ترین و ناامن‌ترین ملت‌ها قرار دارند. در این شاخص امریکا در رتبه‌ی ۳۳ است.

۱۰. ایرلند- ایرلند، به لطف چهارم شدن در بخش امنیت و ایمنی، در شاخص امسال دو پله صعود کرده است.

۹. فنلاند- فنلاندی‌ها در زمینه‌ی عملکرد حکومتی پنجمین کشور برتر دنیا هستند، ولی اقتصاد نسبتا ضعیف‌شان، با رتبه‌ی ۳۳، موجب شد این کشور از رتبه‌ی هشتم در سال گذشته به رتبه‌ی نهم سقوط کند.

۸. هلند- با صعود یک پله‌ای در شاخص امسال، هلند در زمینه‌های آموزش، سلامت، و آزادی‌های فردی رتبه‌های بسیار بالایی کسب کرده است.

۷. استرالیا- این کشور برای سومین سال متوالی رتبه‌ی هفتم را کسب کرد، و گزارش امسال شاخص رفاه ، هلند را به لحاظ داشتن بهترین نظام آموزشی در رتبه‌ی اول قرار داده است.

۶. کانادا- بر اساس گزارش شاخص رفاه ، کانادا سرزمینی واقعا آزاد است، چون مردم آن نسبت به تمام کشورهای مورد بررسی از بالاترین سطح آزادی‌های فردی برخوردار هستند. کانادا نسبت به سال قبل یک پله سقوط کرده است.

۵. سوئد- سوئدی‌ها از نعمتِ داشتن بالاترین سطح کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی برخوردار هستند، که این امر کمک کرد در گزارش شاخص امسال یک پله سعود کنند.

۴. نیوزیلند- همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومیِ قوی نشان می‌دهد نیوزیلند بهترین سطح سرمایه‌ی اجتماعی دنیا را دارد. این کشور مقام مرفه‌ترین کشور غیراروپایی را کسب کرده است.

۳. دانمارک- دانمارکی‌ها از حاکمیت عالی، آموزش سطح بالا، و رتبه‌ی بالای سرمایه‌ی اجتماعی برخوردار هستند. اگر به‌خاطر رتبه‌ی نسبتا ضعیف(۱۶) بخش سلامت نبود، این کشور در شاخص کل رتبه‌ی اول را کسب می‌کرد. امسال دانمارک یک پله صعود داشته است.

۲. سوئیس- سوئیس برای سومین سال متوالی در زمینه‌ی شاخص رفاه رتبه‌ی دوم را کسب کرده است. این کشور که در دامنه‌ی رشته‌کوه‌ آلپ واقع است نخستین رتبه را در شاخص فرعی حاکمیت، و دومین رتبه را در شاخص فرعی اقتصاد دارد.

۱. نروژ- این کشورِ واقع در حوزه‌ی اسکاندیناوی یک بار دیگر در ۲۰۱۵ رتبه‌ی نخست شاخص رفاه را از آن خود کرده است. در تمام هفت سال گذشته نروژ رتبه‌ی اول را داشته است. نروژ تنها کشوری است که در تمامی شاخص‌های فرعی در بین ده تای برتر قرار دارد.

فروشندگان حرفه ای هرگز نباید چنین اشتباهاتی بکنند

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور:  آیا تا به حال از خود پرسیده اید چه چیزی باعث متمایزشدن فروشندگان حرفه ای از دیگران می شود؟
 
بسیار اهمیت دارد که بدانید فروشندگان حرفه ای برای کسب موفقیت باید چه کارهایی انجام دهند و از چه کارهایی بپرهیزند. گاهی اوقات فروشندگان عاداتی دارند که آنها را از موفق شدن دور می کند.
 
می خواهم شش رازی را با شما در میان بگذارم که فروشندگان حرفه ای باید در هنگام فروش از آنها دوری کنند.
 
اگر شما نیز بتوانید از این شش اشتباه اجتناب ورزید، کم کم در حیطه شغلی تان به یک رهبر تبدیل می شوید و از ثروت و شهرتی که کسب می کنید، لذت خواهید برد.
 
فروشندگان حرفه ای هرگز نباید چنین اشتباهاتی بکنند 
 
آنها به مشتری اجازه می دهند که فرآیند فروش را در دست بگیرد.
 
بهترین روش کنترل فرآیند فروش این است که سوال بپرسید.
 
اگر سوالات خوبی بپرسید، می توانید مشکلات شخصی یا سازمانی مشتری تان را شناسایی کنید و بسنجید که آیا محصول شما می تواند گرهی از مشکلات مشتری باز کند یا خیر. همچنین این بهترین روش برای کشف نیازها و ارزش های مشتری و شناساندن خودتان به عنوان یک متخصص است.
آنها قبل از جلسه فروش به تحقیق و بررسی نمی پردازند.
 
اگر آنقدر خوش شانس بودید که توانستید جلسه فروشی با مدیر یکی از شرکت های هدفتان داشته باشید، بهتر است از قبل کمی تحقیق کنید.
 
متاسفانه من به بدترین شکل ممکن این درس را آموختم. مدتی بود که می خواستم مشتری سازمان خاصی را به دست آورم و در نهایت شانس با من یار بود و توانستم جلسه ای با آنها بگذارم. با این حال آنقدر وقت نگذاشتم و در مورد آن شرکت تحقیق نکردم و در نتیجه بیشتر زمان جلسه به معرفی مسائل ساده و اساسی آن سازمان گذشت و من فرصت چندانی برای معرفی محصولاتم نداشتم.
 
بدیهی است که نتوانستم چیزی به آنها بفروشم اما درسی از این موضوع آموختم که تا آخر عمر فراموش نمی کنم. قبل از آنکه با مشتری تماس بگیرید یا جلسه ای بگذارید، زمانی را صرف تحقیق و بررسی کنید. اینگونه شانس بسیار بهتری در رسیدن به اهدافتان خواهید داشت.

آنها در طول فرآیند فروش خیلی صحبت می کنند.
 
بسیاری از فروشندگان وقت زیادی را صرف صحبت کردن طولانی در مورد تخصصشان، محصول، ویژگی های محصول، خدمات و مسائل دیگر می کنند. این صحبت ها به متقاعد کردن مشتری به خرید از شما کمکی نمی کند و حتی ممکن است آنها را به این فکر بیندازد که شما توجهی به خواسته هایشان نمی کنید. از مشتری در مورد ترجبه ها و نیازهایش سوال کنید تا بتوانید بهترین راه حل یا استراتژی را به او پیشنهاد کنید.
آنها اطلاعات بی ربطی ارائه می کنند.
 
زمانی که در دنیای تجارت بودم، در جلسات بی شماری شرکت می کردم و بارها دیده بودم که فروشندگان از چیزهایی صحبت می کنند که کاملا به افراد حاضر در جمع بی ارتباط است.
برای مشتریان اهمیتی ندارد که شما چه پشتوانه مالی ای دارید یا چه کسانی مشتری شما هستند؛ آنها فقط به این موضوع فکر می کنند که محصول یا خدمات شما به دردشان می خورد یا خیر.
 
بیشتر زمان جلسه را به بیان مزایای محصولتان در رابطه با مشکل یا خواسته مشتری بپردازید تا آنها متقاعد شوند که محصولتان مشکل آنها را حل و زندگی شان را ساده تر می کند.
 
 فروشندگان حرفه ای هرگز نباید چنین اشتباهاتی بکنند
 
آنها آمادگی توضیح درباره محصولاتشان را ندارند.
 
همان اوایل که تازه وارد دنیای فروش شده بودم، روزی با مشتری ای تماس گرفتم تا پیامی در صندوق پست صوتی اش بگذارم. اما ناگهان خودش تماس مرا پاسخ داد. من که اصلا آمادگی نداشتم، به جای این که سوالات درست و حسابی بپرسم و کنترل مکالمه را در درست بگیرم، تمام وقتم را صرف پاسخ دادن به سوالات او کردم.
 
این موضوع باعث شد مشتری کنترل فرآیند فروش را تمام و کمال در دست گبیرد و بدیهی است که هیچ فروشی هم صورت نگرفت. چه بخواهید با مشتری تماس بگیرید و چه در جلسه فروش شرکت کنید، بسیار مهم است که آمادگی کافی داشته باشید یا حتی بیش از حد آماده باشید. آمادگی یعنی داشتن تمام اطلاعات مرتبط، از جمله قیمت، سابقه و نمونه در ذهن یا روی کاغذ و فهرستی از سوالاتی که باید بپرسید.
 
پیشنهاد می کنم چک لیستی شامل تمام اطلاعات مورد نیاز داشته باشید و قبل از هر تماس یا جلسه آن را بررسی کنید.
 
مهم نیست که تا به حال چندین بار تماس تلفنی یا جلسه فروش داشته اید؛ همیشه باید قبل از تماس یا جلسه همه چیز را آماده کنید. شما فقط یک بار شانس این را دارید که تاثیر خوبی روی مشتری بگذارید. آن را از دست ندهید.
آنها نمی توانند معامله را ببندند.
 
اگر دارید محصول یا خدماتی را به فروش می رسانید، باید از مشتری بخواهید که آن را بخرد. به ویژه وقتی که مدتی را صرف بررسی کرده اید و می دانید که محصول شما می تواند نیاز یا مشکل مشتری را حل و به او کمک کند. مادامی که به روش مودبانه، با اعتماد به نفس و خیرخواهانه از مشتری بخواهید محصولتان را بخرد، نتیجه خوبی نیز خواهید گرفت

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به انبوه مشتریان عرضه شود.
وب‌سایت چطور - الناز طرزمنی: در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به انبوه مشتریان عرضه شود. به همین دلیل روش‌های بازاریابی گذشته، حتی آنها که عمرشان کمتر از ۵ سال است، دیگر پاسخگو نیستند. کلید بازاریابی موفق، درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار، محصول یا خدمات‌ است و این با فروختن محصول به آنها متفاوت است. در ادامه با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.
 
 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری
 
۱. پیام‌تان را شخصی کنید

در دنیای بازاریابی امروز اعتقاد به نمونه‌ای که برای همه مناسب باشد، محکوم به شکست است. حتی بازاریابی متفاوت برای گروه‌های هدفِ متفاوت، لزوما راهگشا نیست. مشتری به ایمیل‌ها، پیشنهادها، پست‌های اینترنتی و به طور کلی پیام‌هایی که از نظر زمان و محتوا مناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های شخصی او باشد، بهتر پاسخ می‌دهد.
 
 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری



۲. خریدارِ خواسته‌های مشریان باشید

برخی از صاحبان کسب‌وکار چنان به شَم‌شان اطمینان دارند که به گمان‌شان آنچه عرضه می‌کنند بی برو برگرد همه‌ی خواسته‌های مشتری را برآورده می‌کند. هیچ فکر کرده‌اید شاید پرسیدن از مشتری درباره‌ی خواسته‌هایش راه بهتری باشد؟! این روز‌ها مصرف‌کنندگان حاضرند در ازای دریافت محتوای مناسب و هدفمند، اطلاعات شخصی سودمندی را در اختیارتان بگذارند. می‌توانید این پرسش‌ها را بپرسید:

  •     کدام ویژگی محصول یا خدمت ما برای‌تان جذاب‌تر است؟
  •     کدام‌‌یک کمترین جذابیت را برای‌تان دارد؟
  •     چه چیز باعث می‌شود از مصرف محصول ما لذت ببرید؟
  •     کدام مزیت‌ها برای شما مهم‌تر هستند؟ کدام ویژگی‌ها کاربردی‌تر هستند؟
  •     مایلید چگونه از اخبار و اطلاعات مربوط به بهبود و ارتقاء محصول، اخبار صنعت و… آگاه شوید؟

از پرسش‌نامه‌ی آنلاین، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی یا هر ابزار دیگری که استفاده می‌کنید، سعی کنید اطلاعات دقیقی گردآوری کنید؛ این اطلاعات نقش مهمی در تهیه‌‌ی پیام مناسب برای مشتریان‌تان دارد.
 
 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری



۳. خرید بسته‌های پیشنهادی ویژه را آسان کنید

کوین لیندسی (Kevin Lindsay)، کارشناس بازاریابی، معتقد است «آسایش، راحتی و احساس تعلق خواسته‌ی هر مصرف‌کننده‌ای است. اینها همان مواردی هستند که برای مشتری بیشترین اهمیت را دارند.» پس بر مبنای اطلاعاتی که کسب کرده‌اید، بسته‌ای ارزشمند از پیشنهاداتی به مشتری ارائه دهید که که متناسب با نیازهای او شخصی‌سازی شده است و با این کار او را خوشحال و حس راحتی و تعلق را به او پیشکش کنید.

اما همانطور که لیندسی می‌گوید، کار هنوز تمام نشده است. باید اطلاعات کاملی درباره‌ی صورت حساب، تحویل و پرداخت به مشتری بدهید، اما آنقدر فشرده که در حین تسویه حساب قابل ارائه باشد؛ اینجاست که شما به عنوان «شماره‌ی یک» در ذهن مشتری نقش می‌بندید. در اینجا هدف رسیدن به فرآیندی شبیه به فرایند حرید آسان و سریع آمازون موسوم به «خرید با یک کلیک» (۱-Click Ordering) است.

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری 
 

 
۴. راهبرد بازاریابی‌تان را بر مبنای تجربیات مشتریان تعیین کنید

مشتری چه می‌گوید

امروزه مشتریان بر مبنای طیف گسترده‌ای از الگوها و خط‌ مشی‌ها رفتار می‌کنند. برای حفظ رقابت‌پذیری، راهبرد بازاریابی شما باید این قابلیت را تشخیص دهد و خود را با آن همگام بسازد.

بنا بر نظر کارشناس بازاریابی، پیتر اشمیت (Peter Schmitt)، بهترین روش، خدمت به مشتری بر مبنای راهبردی یکپارچه است که روش‌های سنتیِ بازاریابیِ مستقیم و داده‌های مراکز ارتباط با مشتریان را با هم ترکیب کند.
 
این روش، از تحلیل داده‌ها، راهبردهای بازاریابی شخصی‌سازی شده و تجارت الکترونیک بهره می‌گیرد و هدفش ایجاد تعاملات بهنگام و شخصی‌‌شده با مشتری با استفاده از همه‌ی مجراهای موجود است.

پیرو گفته‌ی اشمیت، با این کار در هر نقطه‌ی تماس و در هر ارتباط با مشتری، به شکلی رودررو و به شیوه ای درست و اصولی از تجربیات مشتریان‌ آگاه می‌شوید.
 
 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری



۵. از ابزار‌های چَت برای ترغیب مشتریان به گفت‌وگو بهره بگیرید

کسب‌وکارها با استفاده از اپلیکیشن‌های چت و گفت‌وگو که روز به روز بر محبوبیت‌شان افزوده می‌شود، رابطه‌ی خود را با مشتریان‌شان محکم‌تر می‌کنند.

مطالعات مؤسسه‌ی تحقیقات بازار فارستر (Forrester Research) نشان می‌دهد مشتریان ترجیح می‌دهند در هنگام خرید، یک شخص واقعی به پرسش‌های‌شان پاسخ دهد، نه یک ماشین یا برنامه‌ی‌ پاسخگوی خودکار.
 
مشتریان به ابزارها و امکاناتی مانند اَپلیکیشن‌های پیام‌رسان علاقه دارند، زیرا نه تنها کار با آنها آسان است بلکه امکان ایجاد ارتباطی دوسویه مانند مکالمات تلفنی را فراهم می‌کنند. همچنین این ابزارها به دلیل امکان پاسخگویی سریع به پرسش‌های مشتریان، امکان گفت‌وگو با مشتریان بیشتری را فراهم می‌کنند.

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری
 

 
۶. کارکنان باید به درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار اعتقاد داشته باشند

بدون تعهدِ همه‌ی کارکنان به ترغیب مشتریان به درگیری و تعامل پویا با کسب‌وکار، تضمینی برای ارتقاء کیفیت خدمات وجود ندارد. سالی لی (Sally Lee) یکی از از همکاران آباکو (Aabaco)، از زیرمجموعه‌های یاهو، در این باره به رفتار کارکنان اَپل در فروشگاه‌هایش اشاره می‌کند. پس از ورود به یکی ار فروشگاه‌های اَپل، با کارکنانی رو‌به‌رو می‌شوید که جدای از نگاه و حس سرشار از اطمینان‌شان، با انرژی و نگاه‌شان، تجلی‌بخش بزرگی و ارزش برند اَپل هستند و بی‌درنگ باب گفت‌وگو را با شما باز می‌کنند و تجربه‌ای خوشایند را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.
 
 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

مشتریان از اینکه کسب‌وکارها با آنها ارتباط برقرار و آنها را به درگیری و مشارکت بیشتر دعوت کنند، حس خوبی پیدا می‌کنند. بنابراین شما باید تجربیاتی خلق کنید که درگیری و تعامل مشتریان را افزایش بدهند و منجر به وفاداری همیشگی آنها شوند